Aanbod

Bestel het spel

Scholen kunnen het spel in het Nederlands of Engels bestellen via dit aanvraagformulier. Ook kunnen scholen een aanvraag doen voor begeleiding bij het spelen van het spel. Het spel kun je ook gratis downloaden, zie hieronder de linkjes.

set

Vervolgtrajecten na het spelen van het spel

Door het spel te spelen krijg je samen met leerlingen, docenten en schoolleiding inzicht hoe jullie de school zien in de toekomst (5 of 10 jaar). Ook ben je in staat concrete interventies te beschrijven die je school de komende jaren echt zullen veranderen. Het is dus meer dan een gesprektool, het kan echt een school in beweging krijgen en strategisch beleidsveranderingen in school teweeg brengen.

Na het spelen van het spel zijn onderstaande vervolgtrajecten mogelijk en zouden we samen kunnen komen tot een aanbeveling voor een nieuw strategisch beleidsplan voor jouw school.

Geïnteresseerd in een spel, spelbegeleiding of een traject op maat voor jouw school stuur dan een mail naar info@weowntheschool.nl

Aanbod begeleidingstrajecten

Start


 

  • Begeleide spelsessie 

Max 24 deelnemers inclusief 4 leenspellen tijdens de sessie. Ongeveer 3 uur per spelsessie inclusief introductie spel, uitleg theoretisch model en nabespreking. Voor het spelsessie volgt een telefonisch intake. Na afloop ontvangt de school de resultaten van de spelsessie.

Begeleidingsaanbod na spel


 

  • Leerling-enquête growth mindset & flow m.b.t. eigenaarschap.

We own the school onderzoekt de beleving van eigenaarschap bij de leerlingen.  We verdiepen de resultaten van de spelsessie, dit doen we door te kijken naar de beleefde kleuren. Vervolgens bevragen we de leerlingen met een enquête: een passend onderdeel van onze onderzoeksmethodiek. De vragen aan de respondenten gaan over het ervaren van flow, diep leren en groei-mindset, wat kan worden verondersteld als een deel van het ervaren van eigenaarschap.

  • Socratisch diepte-interview “Wat voor type school is onze school?” met docenten / medewerkers. 

    Het diepte-interview is onderdeel van onze onderzoeksmethodiek. In het diepte-interview staat de vraag centraal “wat voor type school is onze school?” We gebruiken de Socratische gespreksmethode. Het interview wordt afgenomen bij sleutelfiguren uit het team. 

  • Keuzewijzer

In de keuzewijzer staat de vraag centraal “wat voor type school is onze school?” Anders dan bij het spel gaan we uit van de narratieve beschrijvingen van de schooltypen.

  • Aanbevelingsgesprek Eigenaarschap met de school

Op basis van opbrengsten en data-analyse van een of meerdere van bovenstaande instrumenten vindt er een rapportage en gesprek plaats met de school. 

Totale Pakket bestaande uit


 

  • Spelsessie WOTS.

  • Leerling enquête growth mindset /flow.

  • Keuzewijzer docenten m.b.t. eigenaarschap.

  • Socratisch diepte-interview.

  • Aanbevelingsgesprek eigenaarschap.

 

 

Train de spelleider


 

Leer zelf het spel begeleiden met optimale opbrengst. Training tot spelleider (max 6 deelnemers, incl. leenspellen tijdens sessie). Ongeveer 3 uur training; incl. introductie spel, uitleg theoretisch model en de taxonomie, rol van de spelbegeleider,  en een nabespreking.

 

WOTS is een project van: